5.4.10

Ny forside




I lang tid har jeg ønsket å gjøre forsiden på Korrekturavdelingen.no litt mer tidsriktig. Den gamle var altfor teksttung og ufokusert. Jeg får mange e-poster fra folk som forteller at de verdsetter Korrekturavdelingen.no. Nettstedet må med andre ord dekke et behov.

Utgangspunktet for ansiktsløftningen var bevisstheten om at brukerne kommer til et nettsted for å løse en oppgave. De sitter ikke bakoverlent i en ørelappstol og koser seg mens de formålsløst svinser rundt. De ønsker imidlertid svar: Hvordan skriver man 90 med romertall? Skal det være komma etter "hei" i eksempler som "Hei, Reidar!"? Hvordan forkorter man "for eksempel"?

Så på bakgrunn av besøksstatistikken valgte jeg innganger til de sidene som står for rundt 80 prosent av trafikken. Jeg fjernet dessuten den lettere kaotiske menyen, Amazon-lenkene og søkefunksjonaliteten. Forsiden skulle ha et rent og ryddig løs-oppgavene-kjapt-preg. Alt dette tror jeg brukerne vil sette pris på.

Slik så den gamle forsiden ut:



Hva synes dere om den nye forsiden?

5 kommentarer:

Line sa...

Hei! Jeg har prøvd å legge bloggen til i RSS-lesern min, men jeg får ikke noe treff. Har du skrudd av muligheten for RSS-feed?

Per-Erik Skramstad sa...

Går det nå?

Line sa...

Ja, nå gikk det!

Mjau sa...

Savner søkemotoren til selve korrekturavdeling-siden. Jeg bruker den oftere enn jeg klikker meg fram i menyer, så nå begynner jeg oftest med å bare klikke på en tilfeldig lenke på forsiden så jeg kan komme meg inn og bruke søkefeltet. Kan det ikke få plass til høyre, over eller under ordboksøket? :)

Per-Erik Skramstad sa...

Mjau: Ja, jeg er enig. Jeg skal se hva jeg kan få til når jeg får hodet over vannet.